Oprava předních tlumičů
Fáze 1: Sundej řídítka, sundej ty plastové kloboučky co kryjou horní matky trubek, nasaď velkou golu s nasazenou dlouhou trubkou, poklepej shora kladívkem (třeba se to pustí), pak někoho ukecej aby eMZu ze všech sil držel - Ty pak vší silou musíš matky rázem povolit. Origo je tam lepící lak a je to hustě dotažené, tak to jde blbě. Jinak než golou to povolíš těžko.
Fáze 2: Sundej přední kolo (povolíš matku i šroub co stahuje vidlici dole na druhé straně než je kotouč). Sundej blatník. Sundej brzdový třmen. Povol stahovací pásky prachovek. Ve spodních brýlích jsou zezadu šrouby co je svírají a drží tak trubky vidlic - povol je. Vysuň jednotlivé šavle spodem ven. Sundej z šavlí prachovky.
Fáze 3: Nachystej si vhodnou nádobu. Vyndej horem pružiny a polož je na nějaký hadr. Vrchem vylij ten řídký průjem (starý olej) do připravené nádoby. Jak máš vidle otočené vzhůru nohama a teče z nich olej, tak zároveň povol zespodu ty matičky (desítkou šestihranem) a vyjmi je ven (i s podložkama). Vnitřní pístek tlumiče z toho vyjede jak tchoř. Vysuň kluzáky z hliníkových spodků.
Fáze 4: Šroubovákem vydloubni gufera (tak abys nepoškrábal nic v tom hliníku) a vyhoď je. Všechny jednotlivé díly pečlivě umyj, propláchni a vypláchni čistým benzínem a vysuš hadrem.
Fáze 5: Vezmi připravené nové gufera (nejlíp naložené v tlumičovém oleji) a nasaď je opatrně tam, kde byly staré. Doporučuju to zatlačit nejlíp jen prstama abys je nepokazil. Připadně použít nějakou šetrnou metodu naklepnutí, abys nepoškodil břity. Gufera použij dvoubřitá stírací (nebo jednobřitá s prachovkou) a to nejlépe gufera Ariette.
Fáze 6: Vezmi vnitřní pístek, strč do horní trubky a nech propadnout dolů až vyleze konec spodním přepouštěcím ventilem. Vysuň ho až kam půjde. Nasaď klobouček a pružinku (tohle jsem poprvé zapomněl a byl opruz to rozebírat znova) a opatrně zasuň do spodní trubky až šroubek vyleze spodním otvorem. Nasaď opatrně podložku a matičku. Desítkou šestihranem dotahuj matičku, přičemž si musíš šroubovákem vnitřkem šestihranu držet ten pístek aby se netočil zároveň s matičkou. Dotáhni jak to budeš umět. Doporučuju sem dát trochu červeného silikonu a zamazat to kolem toho - aby olej neprosakoval ven.
Fáze 7: Nasadit na tlumiče prachovky. Nasadit tlumiče do brýlí, až nahoru a dotáhnout horní matky kam až to půjde. Dotáhnout šrouby ve spodních brýlích (hlavně aby tlumiče byly až uplně nahoře!). Povolit horní matky, strčit tam pružiny, nalít do každé trubky 230 ml tlumičového oleje (doporučuju nějaký lepší - líp funguje a není z něj tak brzo sračka. Tvrdost mám desítku a nastěžuju si) a dotáhnout horní matky ''na krev'' (doporučuju aby zas eMZu někdo držel).
Fáze 8: Nasadit pořádně prachovky, stáhnout kovovýma páskama (otvor v prachovkách patří směrem dozadu). Nasadit plastové kryty horních matek. Přišroubovat zpět řídítka. Nasadit blatník, ale moc nedotahovat. Nasadit a dotáhnout brzdový třmen. Nasadit kolo a dotáhnout (i ten šroub co svírá vidlici). Podle kola narovnat a dotáhnout blatník.
Fáze 9: Počkat až nateče olej dolů, několikrát vidlici pořádně propružit.
Fáze 10: Ekologicky zlikvidovat starý olej
Zdroj: http://web.quick.cz/mz-world/index.html
Autor: Heki